søndag 2. desember 2012

Julekalender 1. desember til 12. desember!

1. desember!
Lørdags morgen og det er jeg som skal åpne den første pakken i årets julekalender. Selvfølgelig er jeg den første oppe. Både hund og mann sover søtt. Vi skal gå og trene sammen i dag, og jeg ivrer etter å få det overstått, så vi kan ha frokost og pakkeåpning sammen.

Ute snør det faktisk, og jeg tenker det er ikke så bra å reise avgårde for sent. Endelig våknet hunden til, og kommer søvnig ned trappene og vil ut på do. Jeg åpner døra og hun tar sats og springer ut. Skrenser og bråstopper, med snø opp til buken. Med sørgelige øyne ser hun på meg og hele holdningen hennes lyser anger. Uten å gjøre noen ting prøver hun å komme inn igjen, men jeg gir henne kommandoen "gå på do", noe hun lyder - bare det at hun tisset rett i snøen, PÅ TERRASSEN! SUKK...

Vi kom oss endelig avgårde, fikk trent og kom oss hjem igjen.

Fokosten klar med juleserviset.

Og ut av pakken fikk jeg denne juleølen! Nammmmm...
Smakte godt til reinsdyrskavet vi hadde på kvelden!

2. desember!
Lister meg rolig ned og setter på PC'en. Lager meg en kopp julete og leser nytheter. Oppe er det stille og jeg håper samboer får seg en lang og god søvn på morgenkvisten. 

Har lagt fram pakke nr. 2, og venter i stillhet.

To søvnige sjeler kommer tuslene inn på kjøkkenet. En tobent og en firbent. Hunden får mat og samboer får pakke og fokost.

Dagens frokostservise.

Trett og glad samboer som fikk tyggis og karamellbar. 

3. og 4. desember!
Mandag og jeg hadde lagt meg meget sent, så jeg var trøtt og sliten da jeg våknet. Tenkte med meg selv at det å vente på at samboer skulle komme hjem fra overtidsarbeid ikke var smart. For da kl. ble 2 på natta, var han enda ikke kommet hjem, og jeg tuslet i seng. HAN kom dinglene i halv 5 tiden, og kom seg ikke i seng med en gang. 1 time på øyet fikk han, 1 time!!! Så var det opp, jeg mumlet noe i søvne om det var så lurt å gå på jobb allerede nå - trenger mer søvn. Borte ble han....

Da klokka mi ringte tuslet jeg søvndrukken ned til kjøkkenet, laget meg ei stor kanne julete, leste litt nyheter mens jeg spiste. Hmmm???? Ingen pakke på bordet til meg.... Tenker den stakkaren gikk ut dørene, trøtt og sliten, uten tanke for meg og min pakke. Det måtte han vel være unnskjyldt?!?

Når jeg kommer hjem fra jobb er det sent, og huset sover. Hunden våkner så vidt til når jeg entrer kjøkken. Samboer grynter fra stua, der han hadde sovnet som en stein da han kom hjem fra jobb og trening. Stakkar! Jeg fikset maten. 
Han fikset pakken!
Jeg ble glad:
Var jo snart tom for den andre juleteen!

PO reiser tidlig på jobb, så han har sagt han vil ha pakke når han kommer hjem, slik at han kan pakke opp sammen med meg. Han er så søøøøøt! Så jeg ventet på at han skulle åpne sin pakke i dag. Var veldig usikker på hva han ville si over det han fikk. Men min kjæreste er glad for alt han får, han! 

Ren og blid samboer er fint - dusjsåpe i pakke nr. 4!

5. desember!
Sliiiiiitsomt å gå på jobb kl. 0700! Å så er det så eviglange bilkøer at jeg kom 10 min. for sent på jobb, skulle begynne kl. 0800. Varetelling...
Ingen pakke på bordet før jeg gikk heller.

Men den dukket opp når han kom hjem!
DEN søte magnet-elgen!

6.-9. desember!
Det var blitt kveld og PO skulle åpne pakken sin. Jeg syntes ikke pakkene hans er noe særlig spennende, men jeg vet at han setter pris på dem. Så at den inneholdt en proteinbar og lybsyl fra Nivea var en bankers for min kjære.

7. desember, jeg liker ikke at pakken ikke ligger klar om morgenen til meg. Jeg er ikke noe flink til å vente... Sukk! Men så satt jeg der ved PC'en og leste avisa ette å ha vasket huset. Ventet besøk fra Erfjord. 

Mmmmmm, jeg er en liten ølhund. Så at jeg får dette i julekanlenderen, oooooh!!!

8. desember, vi reiste tidlig ut for å handle til frokost, så gjestene skulle få feskt bakverk til frokost. Jeg hadde lagt klar pakken til PO, men han er ikke som meg, så vente var ikke noe problem. Men etter frokost rev han da endelig av papiret, og inni lå det 120 kulørte lys til juletreet. Han har siden vi kom sammen, mast om å få kulørte lys, for det hadde de når han var liten. Så nå tenkte jeg at han også måtte få viljen sin litt. Gjestene likte også gaven, og det var stor stas her i heimen. 
Her er vårt amerikajuletre, med kulørte lys... 

Søndag 9. desember, jeg sto opp før alle de andre for å pakke inn pakkene som skulle bli med til Erfjord. Huset var stilt og jeg nøt morgenen med papir, bånd og julete. Førjulstida er en fin tid, selv alene. Etterhvert dukket den ene etter den andre opp, og jeg fikk åpne pakke til frokostbordet. Rett tid for akkurat hva jeg fikk:
Så nå har jeg kaffe for denne uka!!

10.-12. desember!
Stakkar PO, han fikk igjen en 3pk. med tyggis. Men han er jo så fornøyd, at det skal ikke stå på det hvertfall.
Jeg derimot fikk en helt ny opplevelse da jeg åpnet dagens pakke:
Min første bar.... Kan det være sundt med en slik?? Men jadda, det var den!

Og spenningen steg ikke da PO åpnet sin karamellbar å tyggis for n'te gang. Men hva skal jeg si?? Slo liksom på stortromma da han fikk farga ledlys til juletreet.
(bare vent, kommer noe spennede snart)














Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar