tirsdag 18. desember 2012

Tennbrikettene du kan lage selv!

Jeg vet at det er mange som setter stor pris på hjemmelagede presanger. Og i fjor laget jeg tennstikker til alle i PO's familie. De er nå ikke så mange. Men det ble en stor hit!!

Og i år har jeg pakket inn hjemmelagede notatbøker (såkalte kinabøker) og lys med decoupage. Men så kom jeg på disse tennstikkene/tennbriketter. Hvorfor ikke lage noen til min far? Som sagt så gjort...

Jeg deler opp avispapir, en side deles til 8 små ark, har 4 oppdelte rullet sammen og knyter hyssing rundt.

Bruk en gammel plastkakeboks eller isboks, ha i en gryte med vann på plata. Ha oppi 1-2 små hvite kubbelys (de minste fra Ikea feks.) og varm opp til de smelter. Dypp godt nedi. Ha masse papir å legge de ferdig dyppede tennstikkene på. Husk å få talg på alt, også hyssingen, da denne er som en veik å fyre opp med.

Jeg kjøpte en kakeboks på Ikea å hadde dem i. Denne gangen laget jeg 40 stk. 

Er det mer talg til overs i beholderen, ikke kast om du vil lage til en senere anledning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar